Tech info & Aanhaal momenten
Aanhaal momenten van de meest voorkomende motoren zijn te vinden op: https://www.aera.org/uploads/4/3/7/7/43776611/aera-torquespecs.pdf
kijk goed of u de juiste motor heeft !! Chevrolet staat onder GM, net zoals Buick-Oldsmobile - Pontiac en Cadillac.
Voor overige motor specificaties of revisie vragen per email het volgende,
Gelieve de opgegoten nummers op het blok of cilinderkop door te geven per email zodat wij deze kunnen nakijken en u
met de gevraagde specs meer inzicht te kunnen geven over uw motorblok en of cilinderkop.
Als u maten door wil geven, a.u.b. deze exact vermelden, wij proberen zo zorgvuldig mogelijk de tap en boormaat bij onze
artikelen te vermelden, meet deze ook nauwkeurig na voordat u een bestelling plaatst, dit voorkomt fouten bij een bestelling.
Bij zuigers en zuigerveren, meet de groef dikte en hoe diep deze is, meet de diameter van de piston pen en of de pen met
brogveren bevestigd is, of is gekrompen op de drijfstang, meet ook de compressiehoogte vanaf de hartlijn pistonpen naar
bovenkant zuiger, en kijk of het gaat om een vlakke zuiger, of een zuiger met een inkeeping, Dish, of een verhoging, Dome.
Klepmaten en aantal groeven staan aangegeven bij de artikelen, het kan zijn dat uw maat afwijkt van de opgegeven maat,
geef dan de diameter, klepsteelmaat en aantal groeven door, wij zoeken dan het gewenste onderdeel.
Tapmaat krukas en wel of geen groef in hoofdlagers, het kan zijn dat voor uw motor een lager word aangegeven met een
oliegroef, deze kan worden vervangen doior een lager zonder groef en dit zonder prblemen, daarbij kan het zijn dat voor uw
motor meerdere axiaal lagermaten worden aangegeven, hierbij word de diameter van het axiaal lager bedoeld, met name bij
Mopar en Pontiac motoren wil hierbij wel eens verschil in zijn, dus meten is weten !
Maten worden weergegeven in inches, 1 inch = 25.4 mm
voorbeeld Chevrolet 350 cid boring is standaard 4.00 inch = 101.60 mm
Vragen, stel ze a.u.b dit voorkomt problemen.
Met vriendelijke groet,
US Engine Parts
- Chevy small block aanhaal volgorde cilinderkop
Aanhaalkoppel 65 FT-LB = 88 NM en doe sealer aan de bouten omdat ze in het waterkanaal uitkomen
- Chevy small block aanhaal volgorde inlaat
Aanhaal koppel 25 FT-LB = 33 NM en doe sealer aan de bouten omdat ze in de liftergallerij uitkomen
- Nokkenas lager oliekanaal positie
Afbeelding van voor af gezien welke laat zien wat de beste positie is van het oliekanaal gat in het lager.
de tolerantie is vrij groot maar je ziet dat tussen 140 en 260 graden je het beste geen oliekanaal kan plaatsen. - zuigerveer slotspeling en waar te monteren
waar het zuigerveer slot te plaatsen en hoeveel slotspeling, de slotspeling staat in inches / 1 inch is 25,4 mm
je neemt jou boring in inchmaat en vermenigvuldigd deze met 0.0035 inch= slotspeling in insches voor een straatauto - Chevy verschil one pice en two pice rear main seal
in de afbeelding de bovenste krukas is een one pice seal - krukas keering uit 1 deel- zoals de small block na 1986 inclusief de Vortec 5.0 en 5.7
de onderste as is een 2 pice seal - krukas keering uit 2 delen- bij de small block… - Ford small block verschil one pice en 2 pice seal krukas
op de afbeelding is de linker as een one pice seal en de rechter een 2 pice zoals in de oudere Ford 289/302 motoren tot 1985,
dus de as met opstaande rand is een 2 pice, de as zonder deze rand is een one pice - Ford lifter pre load
hoe de lifter pre-load gecontroleerd dient te wroden bij een Ford V8.
met lege lifters- dus geen olie erin- de tuimelaar met een tang of dergelijke- indrukken zodat de stoterstang helemaal onder in de lifter is gedrukt, dan met…